Maglownice to specjalne mechanizmy, które zostały wykonane z metalu. Oznacza to, że ich konstrukcja jest narażona na korozję. Jest to chemiczne lub elektrochemiczne oddziaływanie na powierzchnię metali. W jej wyniku konstrukcja przekładni zostanie osłabiona, a układ kierowniczy będzie działać nieprawidłowo.
Jakie są przyczyny korozji przekładni kierowniczych?
Maglownice ulegają korozji między innymi w wyniku niekorzystnych warunków pogodowych. Szkodliwy wpływ na ich stan ma oczywiście wilgoć, więc częste użytkowanie pojazdu podczas deszczu, śniegu albo przy dużym nasyceniu wilgocią może doprowadzić do korozji przekładni. Oprócz tego korozja jest powodowana przez sól drogową.
Nie należy też zapominać o piasku, pyłach i innych zanieczyszczeniach, które mogą jakość przedostać się do wnętrza przekładni. Przyspieszają one ścieranie jej elementów, a to prowadzi do powstawania ognisk korozji. Uszkodzenia mechaniczne (po wypadkach i stłuczkach) mogą również przyczyniać się do powstawania korozji o charakterze miejscowym.
Czym objawia się nieprawidłowe działanie maglownicy wywołane przez korozję
W Polsce działa wiele firm, które przygotowały oferty, takie jak między innymi przekładnie kierownicze Warszawa. Świetnie znają one różnorodne objawy nieprawidłowej pracy maglownicy, wywołanej przez korozję. Oto najczęstsze symptomy:
- luzy na kierownicy zmniejszające stabilność i precyzję prowadzenia pojazdu,
- stuki, skrzypienie i inne hałasy słyszane w czasie skręcania kół – są one powodowane przez ścieranie się wewnętrznych elementów przekładni, które uległy korozji,
- brak stabilnej jazdy po prostej drogi (ściąganie na jedną stronę).
Po wykryciu takich problemów nie ma sensu zwlekanie i czekanie, aż sytuacja ulegnie pogorszeniu. Należy zgłosić się do porządnego serwisu. Takie firmy ocenią czy pomoże regeneracja czy być może trzeba będzie wymienić maglownicę na inną, która jest sprawna.